KUANTUM BİLGİSAYARLARI

Kuantum bilgisayarları bize çok güçlü işlemler yapmayı vaad ediyor. Peki bu kuantum bilgisayarları nasıl çalışır?
NASIL ÇALIŞIR?
Normla bilgisayarlar bitleri kullanır. Bitler 1 veya 0 değerlerini alabilirler. Bu sayede bir sürü bilgiyi sadece iki sayıyla tutabilirler tabi bitlerin kombinasyonunu kullanarak çeşitli bilgiler üretirler.
Sonda 4 tane bir olmalı (1111)
Yukarıda 4 adet bit ile depolanabilecek bilginin sayısını görüyorsunuz(16 tane) . Bitler sadece iki durum alabildiği için bu sayı böyle ama eğer kuantum bitleri yani kubitleri bu işlemde kullansaydık daha fazla bilgi depolayabilirdik.
               (Bir defada yapılanma)

Bunun sebebi kubitlerin kuantum fiziğindeki süperpozisyonu kullanarak aynı anda hem bir hemde sıfır olabilirler. 
Bilgiyi de olasılık olarak depolarlar yani 16/27  1 e yakın 11/27 0 a yakın şeklinde böyle hesaplarsak çok fazla veri depolanabilir.(payda ve pay rastgele verilmiştir.) Bitleri işlemek için normal birlgisayarlar mantık kapıları kullanırlar.
mantık kapılarıda iki veriyi işleyerek bir sonuca ulaştırır. Mesela 1 veya 0 ,1'dir. Ama kubitler ise kuantum kapıları kullanırlar bunun sebebi ise normal mantık kapıları elektriğin geçişini keser ama kuantum parçacıklarında böyle bir durum yapamayacağı için farklı bir metot kullanılmalıdır.(kuantum parçacıklarını engelleyememesinin sebebi kuantum tünellemesi)
Kuantum kapıları ise bir süperpozisyonu başka bir süperpozisyona dönüştürür. Bu sayede daha karışık devreler kurulabilir.
Bu konu biraz uzun buyüzden devamınıda başka bir zaman ele alalım. Resimler kurzgesagt kanalından alınmıştır.

Yorum Gönder

0 Yorumlar